RouteClass
(
type: esriFieldTypeSmallInteger, alias: Ruttklass
, Coded Values:
[0: Europavägar och kopplat motorvägar]
, [1: Riksvägar som förbinder vägar i klass 0]
, [2: Riksvägar med vägnummer mindre än 100]
, ...7 more...
)
Color: [78, 78, 78, 255] Background Color: N/A Outline Color: N/A Vertical Alignment: bottom Horizontal Alignment: center Right to Left: false Angle: 0 XOffset: 0 YOffset: 0 Size: 7 Font Family: Segoe UI Font Style: normal Font Weight: normal Font Decoration: none
Description: Cykelvägar och gångstigar har hämtats från fastighetskartan. Detta har kompletterats med gångnät och cykelnät från NVDB, samt GC-nät fr snöröjning entreprenor 2023. Där linjerna överensstämmer med snöröjningskartan 23 har det angetts om det var kn eller ent, alltså kommun eller entreprenör. OBS Många sträckor från snöröjningskartan i Färjestaden 2023 saknas, då de varken fanns i fastighetskartan eller NVDB och det varit svårt att från snöröjningskartan avgöra om det rör sig om dubblett för bilväg, trottoar eller gc-väg. MBAB:s sträckor har inte tolkats in, då det är svårt att avgöra vad de avser. De linjer som egentligen avser områden har tolkats över till polygonlager.
Description: Ursprunglig geometri hämtad från bilnät i NVDB juni 2024. Statlig väg och vägar med driftbidrag filtrerats bort vid visning, då kommunen inte ansvarar för snöröjningen där.Sträckorna har kompletterats med information om snöröjningen 2023.Ny modell inför vintern 2024. Tidigare var det tre klasser för kommunens röjning, entreprenörers röjning och för snöpinnar. Bilnät och GC-nät var inte åtskilda. Nu sker uppdelningen istället efter typ av vägnät, medan egenskaper för röjning ligger som attribut.Geoobjektklassen har två påtagliga brister: Vägsträckor saknas i NVDB . Lagret är dött och tar inte upp nya sträckor som löpande adderas till NVDB. Inför säsongen 2025 bör informationen kopplas till geostreet, eller annan lösning beroende på vilket GIS-stöd GS väljer att satsa på.
Description: Cykelvägar och gångstigar har hämtats från fastighetskartan. Detta har kompletterats med gångnät och cykelnät från NVDB, samt GC-nät fr snöröjning entreprenor 2023. Där linjerna överensstämmer med snöröjningskartan 23 har det angetts om det var kn eller ent, alltså kommun eller entreprenör. OBS Många sträckor från snöröjningskartan i Färjestaden 2023 saknas, då de varken fanns i fastighetskartan eller NVDB och det varit svårt att från snöröjningskartan avgöra om det rör sig om dubblett för bilväg, trottoar eller gc-väg. MBAB:s sträckor har inte tolkats in, då det är svårt att avgöra vad de avser. De linjer som egentligen avser områden har tolkats över till polygonlager.
Description: Ursprunglig geometri hämtad från bilnät i NVDB juni 2024. Statlig väg och vägar med driftbidrag filtrerats bort vid visning, då kommunen inte ansvarar för snöröjningen där.Sträckorna har kompletterats med information om snöröjningen 2023.Ny modell inför vintern 2024. Tidigare var det tre klasser för kommunens röjning, entreprenörers röjning och för snöpinnar. Bilnät och GC-nät var inte åtskilda. Nu sker uppdelningen istället efter typ av vägnät, medan egenskaper för röjning ligger som attribut.Geoobjektklassen har två påtagliga brister: Vägsträckor saknas i NVDB . Lagret är dött och tar inte upp nya sträckor som löpande adderas till NVDB. Inför säsongen 2025 bör informationen kopplas till geostreet, eller annan lösning beroende på vilket GIS-stöd GS väljer att satsa på.
Description: Ursprunglig geometri hämtad från bilnät i NVDB juni 2024. Statlig väg och vägar med driftbidrag filtrerats bort vid visning, då kommunen inte ansvarar för snöröjningen där.Sträckorna har kompletterats med information om snöröjningen 2023.Ny modell inför vintern 2024. Tidigare var det tre klasser för kommunens röjning, entreprenörers röjning och för snöpinnar. Bilnät och GC-nät var inte åtskilda. Nu sker uppdelningen istället efter typ av vägnät, medan egenskaper för röjning ligger som attribut.Geoobjektklassen har två påtagliga brister: Vägsträckor saknas i NVDB . Lagret är dött och tar inte upp nya sträckor som löpande adderas till NVDB. Inför säsongen 2025 bör informationen kopplas till geostreet, eller annan lösning beroende på vilket GIS-stöd GS väljer att satsa på.